1 ÅR

Clarion Collection Hotel Victoria

Här kommer en sammanfattning av helgen :)

Fredag ; Hände inte alls mycket. Lina kom till mig vid vanlig tid med rosor+en merci ask. Blev lite chockad men glad. Jag klippte mig & färgade blont :P Skit bra. På kvällen kikade vi på Something Gotta Give - kärleksfilm och den var helt okej. Såg där emot inte klart hela för klockan blev lite mycket. Sen sängen!

Lördag ; DAGEN ÄR KOMMEN!
Steg upp vid tio över 8, packade och gjorde oss i ordning.Checkade av med varandra om vi glömt något, nej allt var med och klart.
Bussen gick kvart i 9. Tog inte alls lång tid in till Skövde, man var trött så det blev inte så mycket prat. Sen väl i Skövde små pratade vi lite, fixade biljetterna det första vi gjorde och sen gick vi till Commerce. Första affären vi gick till var J&J självklart, jag  hittade 3 nya T-shirtar + 2 paket sockar(Y). Det var ett riktigt fynd (sockarna)
Sen drog vi till systemet för att köpa med oss en flaska Champagne (; oho! Vi visste inte riktigt vad för någpn sort vi skulle ha så jag fick rådfrågade och kom ut med en "vin"-sort. Spännande tänkte vi.
Sen drog vi till tåget som gick 10.54 och den resan gick med fort.

Jack&Jones bild. En svart tröja som lina älskade men jag var lite anti:)
Jag tyckte att den kändes lite för tunn:P

Nu sitter vi på tåget mot Jönköping:) Tiden gick fort kan säga.

Sen klev vi av tåget runt 12 och då var vi rejält taggade! Sprang gatorna fram , Älsk var vägledare och hon kom knappt ihåg vart vi skulle,haha fast som tur var så hade hon svaga minnen :P Men vi fann det rätt snabbt.
Vi checkade in och letade upp rummet. Sprang nästan igenom korridorerna, Sen "klickade" jag in oss på rummet med kortet:) Lina fick inte göra det för mig:D dumma mig va:)
Inspekterade rummet och bubbelbadet och duschen som var precis mitt emot, sexig värre. :P
Sen lade jag mig på soffan och lina kollade runt sen bestämde vi oss för att dra ut att äta på restaurangen. Men innan det så pratade vi lite om Musikbörsen som skulle ligga i Jönköping någonstans, tror ni inte det låg precis nedanför hotellet. Jag blev lite galen :P Tog oss ett snurr inne i affären och kikade. Såg massa roliga saker som lina ville pilla på men det fick man inte..:P
Sen låg restaurangen typ bredvid så var bara att gå in, värsta sport restaurangen ju :P hahaha . Jag blev nästan lite chockad när vi klev in och diksuterade utseendet. :P

Tv - apparater överallt. Match var på gång, så man hörde ett stort jubel - JAAAAA! när Liverpool gjorde mål.

Älsklingen ser mig som en hårding men vet inte om jag kan hålla med riktigt:)

Detta beställde jag. Strimlad biff med pommes och sallad och en öl:) Mycket gott.

Här är linas beställnign. En fråga. Vem beställer en hamburgare på en lyxkrog?;)
Eftersom älsklingen är så kräsen så fick jag äta upp hälften av hennes mat:)

Efter att vi ätit upp huvudrätten så var vi rätt så jävla mätta och så kommer servitrisen med en skål popcorn:O
Det blev inte så mycket ätande ur den så det blev ju bara slöseri för dom:)

Efter drygt 40 min så drog vi oss tillbaka till hotellet för då var det dags för EFTERMIDDAGS KAFFE. Sheeesus!
Men innan tog vi oss en snabbis dusch och fräshade upp oss lite. Jättemysigt var det i "djungel"restaurangen:)

Djungel resturangen på hotellet:)

En bild i mörkret:) Dålig kvalitet, I know men det är ju med en mobilkamera:)

Tog en bild upp mot taket:)

Ett djungeltråd som stod bakom oss:)

Och som ingen visste förr... och som inte stod i manus..så kom det fram en... BLOMMA...:D

Eftermiddags bufén blev ;
En good kaka (som vi inte fick nått kort på för den blev snabbt uppkäkad av en viss glupsk person;)  + varm choklad och juice :)

Hon kallar mig för fiskmåsen. Här kan ni se 1 av de 5 fynden från J&J:)

Efter att ha suttit här i ungefär 40 min så drog vi upp till det stora rummet igen:)

Vi tog några ego bilder på oss:)

Vi är nästa för snygga för att få bo ett 5* hotell:D

We are the rockstars;)

I know that we are the gangsters:)

Nu...Mot kvällsbuffen:D

Kyckligröra med ris, + sallad´+ mögelost och macka för min del. Macka och vindruvor och vatten för linas del.
Riktigt gott. Sen som efterrätt , En god äppel paj med grädde som det nog var en smula vanilj i, något vanilj ämne :P + en öl till mig:)

Äppelpajen:) Äckligt god. synd bara att man inte åt mer:(

Mer paj:)

Sen drog vi oss till rummet igen efter att chillat en stund och kollat på folk m.m. Trevlig kväll iaf!

Vi tog en snabbis promenad runt den stoooora kyrkan.
Den var så hög att det fick bli 2 kort för att få med hela:)

Det var fullt med folk utomhus och krogar+annat som var uppe som folket rände på :P
När vi kom in bestämde vi oss för att tappa upp bubbelbadet..Det blev dagens KATASTROOOFF! HAHA,. Men innan så öppnade vi flaskan med vin & jag "poffade" utan lina :( korken sade poff :( blev lite ångest där ifrån mig allt.
Inte fan trodde jag att en vin flaska kunde säga poff. Jag trodde bara att det ver dyr champange som sa så:) men som tur var så hörde iallafall älsklingen poffen:)

Här är flaskan som råkade säga poff:)

Vi fyllde på vatttnet i badet, Jag hällde i lite axe shampoo. RIKTIGT SMART! Satte igång bubblandet och
det bara vällde ut bubblor ur badet. Jag hade hoppat i så klart och satt och skratta och hade mig medans lina fick panik och fyllde händerna fulla med skumm och slängde det i duschen!  HAha vad vi skratta mitt i allt. Så jobbigt men roligt :D

Här är en lindrig bild på händelsen:) Jag kan ju säga att det såg fan så mycket sämre ut senare:)

Man ser knappt vart handduken ligger;)

Efter ett tag gav vi upp, ingen orkade eller fann harmonin att bada haha så vi lade oss i sängen och smuttade på vinet till SpiderMan 3 (; ROMANTISKT! Sen smög vi ner och tog varsin apelsin och tittade på Beck - Mannen utan ansikte.
Sen lade vi oss vid halv 1, vi var helt slut verkligen.

ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

GODMORGON!
Nu är det ny dag och nya tag. Klockan ringde vid 8, men vi låg till 9 - halv 10 för det var så jävla skönt i sängen!!
Vi tog på oss och drog ner till frukosten. :)

Rostad macka, varm choklad, juice, fruktyoghurt+fruktsallad &

Våfflor:)

Sen efter frukosten som var super super god tog vi oss ett bubbelbad UTAN axe shampoo!
Mycket bättre. Sen fick vi lite panik när vi insåg att tåget gick 12, och klockan var drygt tjugo över 11.
Så vi packade, gjorde oss hyffsat i ordning checkade ut och drog ner till tågstationen.
Vi hann så klart. :)

Tåg resan gick fort och enkelt. Älsklingen sov i mitt knä halva resan.

När vi kom hem så tog jag gitarren och njöt och älsklingne tog min dator och började blogga:)

Ha en fortsatt trevlig kväll, önskar vi :)